På udkig efter ansat


Guide til det gode jobopslag (hvad kendetegner et godt jobopslag)


I forbindelse med udarbejdelse af et jobopslag tilbyder vi som standard muligheden for fremhævelse af relevante kontakt oplysninger for potentielle ansøgere. Af selve stillingsopslaget skal det selvfølgelig fremgå, hvad man som klinik eller arbejdsgiver efterspørger af faglige og personlige kompetencer.   Det er også en god idé at beskrive virksomheds- og samarbejdskulturen.

Giv kandidaten et ærligt og kortfattet helhedsbillede af jobbet, og fokusér på de konkrete arbejdsopgaver og ansvarsområder. Formulér gerne en beskrivelse af den hverdag, som kandidaten potentielt kan møde, samt om der er muligheder, hvis man mangler én eller flere kompetencer i jobbet. Fortæl om gruppen af medarbejder man kommer til at arbejde sammen med, strategier, og gerne om de mere bløde værdier. Overfor den helt rigtige kandidat. Så kan sidstnævnte vise sig som en afgørende faktor.  

Brug også gerne humor i stillingsopslaget. En jobannonce skal til enhver tid fremstå som en seriøs formidlingsform, men skal man differentiere sig i et konkurrencepræget jobmarked, så kan også humoren bruges som en parameter. Men læg ressourcer ind i formuleringen, der afspejler tonen på arbejdspladsen.  

Andre tips til optimering af stillingsopslaget


  • Omskriv floskler som for eksempel ”mange bolde i luften” samt ”mulighed for faglig og personlig udvikling”, til konkrete beskrivelser af arbejdspladsen, selve jobbet og den ønskede kandidat.
  • Undgå at alt kommer på i punktform, men kombinér gerne prosa med punkter flere steder i teksten.
  • Brug gerne relevante links virksomhedens website og eventuelt sociale medier
  • Gør stillingsopslaget overskueligt og brug korte sætninger og korte afsnit.
  • Skriv aktivt ved at undgå passive formuleringer, og brug ”du” i stedet for ”man” eller ”den rette kandidat”. 

KLIK HER FOR AT OPRETTE ET STILLINGSOPSLAG